Siamak Abbasi
سیامک عباسی
وبلاگ هواداران

جوابیه سیامک عباسی نسبت به اکاذیب خبرگزاری تسنیم

جوابیه سیامک عباسی نسبت به اکاذیب خبرگزاری تسنیم

خبرگزاری تسنیم در ماه جاری با انتشار دو مطلب بی پایه و اساس به تخریب سیامک عباسی، خواننده موفق موسیقی پاپ، پرداخته که این مسئله با واکنش شدید وی مواجه شد.

در ادامه می توانید جوابیه سیامک عباسی نسبت اکاذیب منتشر شده در مورد وی توسط این خبرگزاری را مشاهده کنید.

سیامک عباسی : 

در ابتدا اینو بگم باعث افتخار منه که خبرگزاری معلوم‌الحال «تسنیم» پشت سرم حرف بزنه، این یعنی دارم تو مسیر درست حرکت می‌کنم ✌🏻
بقیه ماجرا رو بخونید 👇🏻

خب کنسرت تهران من «سیامک عباسی» تموم شد، ولی حاشیه‌های این خبرگزاری تموم نمی‌شه.
قبل از کنسرت تهران، خبرنگار رسانه‌ی وزین!!! تسنیم با من تماس گرفت و درخواست داشت که عکاس و خبرنگارشون توی کنسرت من حضور داشته باشن، من هم از اونجایی که از این خبرگزاری و خط فکریش اصلاً خوشم نمیومد خیلی راحت گفتم نه، نمی‌خوام شما توی کنسرت من باشید.
چند روز بعدش مسؤلین این خبرگزاری مطلبی رو علیه من منتشر کردن، پر از دروغ، تهمت و افترا.
من خیلی رسمی و قانونی جوابیه‌ی مطلبشون رو براشون‌نوشتم و ارسال کردم؛ طبق قانون مطبوعات من حق داشتم نسبت به مطلبی که در موردم منتشر شده بود جوابیه بنویسم و اون‌ها هم موظف بودن که جوابیه‌ی منو توی خبرگزاری‌شون منتشر کنن. دوستان مدعی قانونمندی، نه تنها جوابیه‌ رو منتشر نکردن بلکه یه مطلب خیالی و واقعاً سخیف دیگه هم از خودشون درآوردن و مجددا علیه من منتشر کردن.
اینا فکر می‌کنن ما ناراحت می‌شیم، ولی به خدا خوشحال می‌شیم؛ دمتون گرم، خوبه که درگیر مایید😋
——————
متن جوابیه‌ی منو بخونید👇🏻

مدیرمسئول محترم خبرگزاری تسنیم
با سلام
خواهشمند است پیرو درج مطلبی تحت عنوان «گروکشی خواننده پاپ از رسانه‌ها / سیامک عباسی» در خروجی روز سه‌شنبه مورخ نهم مرداد 1397 آن خبرگزاری و بر اساس قانون مطبوعات، پاسخ این‌جانب را در صفحه فرهنگی خبرگزاری خود منتشر نمایید.

***

چند روز پیش از کنسرت یازدهم مرداد اینجانب، در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران، خبرنگار خبرگزاری تسنیم با من تماس گرفت و درخواست داشت که برای پوشش خبری و تصویری کنسرت، هماهنگی‌های لازم انجام شود. طبیعی است که هر هنرمندی، از پوشش گسترده‌تر اثر و برنامه‌اش استقبال می‌کند؛ اما زمانی که از سوی سالن، محدودیت آفیش تنها پنج عکاس به خواننده اعمال و این مسأله به صلاحدید او واگذار می‌شود، این حق هنرمند است که اولویت را به رسانه‌های همسو و همگرا با جریان فکری‌اش بدهد؛ نه رسانه‌ای که کوچک‌ترین قرابت نظری و عملی با اندیشه‌های هنرمندانه ندارد!

این رویه در تمام کنسرت‌های موسیقی که در سالن‌های بزرگ -و نه تالار وحدت- برگزار می‌شوند، به همین منوال است و همه خوانندگان و هنرمندان موسیقی از هر سبکی (پاپ، سنتی، تلفیقی و...) طبق اولویت‌شان، از طریق خود یا مدیر روابط عمومی‌شان از خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های مختلف برای پوشش برنامه‌هایشان دعوت می‌کنند. بدیهی است چنان‌چه هر زمان شیوه‌نامه‌ی دیگری برای حضور اهالی رسانه در کنسرت‌ها ابلاغ شود، ما هم به آن گردن می‌نهیم؛ اما تا آن زمان، این را حق خود می‌دانم که به عنوان یک خواننده و با توجه به محدودیت‌های سالن، اولویت پوشش برنامه‌ام را به رسانه‌هایی بدهم که نزدیکی بیشتری به جریان فکری من دارند و پیش از این‌ها نیز به بازتاب آثار و فعالیت‌های من پرداخته‌اند. نه اینکه به تازگی نظرشان به فعالیت‌های من معطوف شده باشد.

دوست خبرنگار در بخشی از مطلب خود چنین نوشته: «رسانه‌های رسمیِ داخلی هیچ اهمیتی برای این خواننده‌ی محترم ندارد. او ترجیحش کار کردن با شبکه‌های ماهواره‌ای است. شبکه‌هایی که هدف اصلی‌شان نابود کردن بنیان خانواده‌ها و ترویجِ فحشا در جامعه است. خواننده‌ی رسمی کشور هم این شبکه‌ها را خیلی شیک حمایت می‌کند.»

لازم می‌دانم ذکر کنم اتفاقا رسانه‌های داخلی برای من بسیار با اهمیت هستند، این را می‌توانید از تعداد مصاحبه‌های من طی سال‌های اخیر با رسانه‌های داخلی دریابید؛ اما ابایی ندارم از این‌که اعلام کنم، حضور در رسانه‌ی شما اولویت من نیست. من و رسانه شما به لحاظ فکری اختلافات بسیاری داریم.
در ضمن جهت اطلاع‌تان باید توضیح دهم که از زمان صدور مجوز فعالیت رسمی من در موسیقی ایران، همه تک‌آهنگ‌هایم با اخذ مجوز انتشار از دفتر موسیقی وزارت ارشاد، از طریق کانال تلگرام شخصی و سایت‌های مجاز داخلی منتشر شده‌اند؛ تا حدی که همین مسأله موجب بایکوت شدن پخش آثارم در بسیاری از سایت‌های موسیقیِ خارج از ایران شده است. همچنین به غیر از ویدئوکلیپ فیلم سینمایی «من دیوانه نیستم» که هم‌زمان با کنسرت اخیر همراه با تصاویر فیلم منتشر شد، دو سال است که اصلاً ویدئوکلیپی منتشر نکرده‌ام که بخواهم دلواپس شبکه‌های ماهواره‌ای باشم!

نویسنده در بخش دیگری از مطلب خود، با متهم کردن بنده به اجرای کنسرت به‌صورت پلی‌بک نوشته است: «البته ترس سیامک عباسی و برخی دیگر از خوانندگان موسیقی پاپ، برای حضور رسانه‌های رسمی در کنسرت‌شان چندان هم بی‌علت نیست. شایعه است که بیشتر اجراهای این خوانندگان به صورت پلی‌بک انجام می‌شود و ضعف‌های بسیاری در کنسرت‌هایشان وجود دارد. به همین علت، آنها در پیِ حذف رسانه‌ها هستند تا ضعف‌هایشان آشکار نشود.»

اگرچه هوشمندی خبرنگار فوق‌الذکر در گره زدن گزاره‌ی «اجرای پلی‌بک» -که این روزها در موسیقی پاپ ایران بحث داغی است و بسیاری آن را تقبیح کرده‌اند- به 

من، می‌تواند قابل تحسین باشد، اما نیت تخریبی که پشت این سفسطه نهفته شده، رقت‌انگیز و باعث تأسف است. حتی اگر تا به حال در کنسرت من حضور نداشته‌اید، می‌توانید از هنرمندان و کارشناسان بسیاری که در این مدت، افتخار میزبانی‌شان را داشته‌ام، بپرسید که آیا زنده و درست می‌خوانم یا نه؛ به هر حال باید عرض کنم برای هر شخص اهل فهمی مشخص است که شما در جایگاهی نیستید که بخواهید و بتوانید سطح توانایی و ابعاد هنری هنرمندان را ارزیابی کنید، نه دانشش را دارید، و نه صلاحیتش را.

و چند نکته که دانستن آن‌ها برای دوست عزیز خبرنگار خالی از لطف نیست:

- خدا رو شاکرم که پیش از آن‌که یک ترانه‌سرا، آهنگساز و خواننده باشم؛ تحصیلات عالیه را در رشته‌های موسیقی و ادبیات پشت سر گذاشتم.
- به خاطر چند موزیک-ویدئو انمیشنی، تأکید می‌کنم کاملا انیمیشنی، 7 سال از بهترین دوران حرفه‌ای‌ام را ممنوع الکار بودم؛ روزهای که می‌شد آرام، خوش و پر از نور و صدا طی شود، اما به خون دل و خسران گذشت.
- افتخار اجرای 100 کنسرت کاملاً زنده با حضور نوازندگان شاخص موسیقی این کشور را در کارنامه‌ام دارم. شما که اهل رسانه هستی احتمالا ارزش آمار را می‌دانی.
- برای شما و رسانه‌‌تان چندان مهم نبود که من و گروهم در مجتمع کوروش، و در مقابل چشمان صدها نفر از مخاطبان، موسیقی زنده اجرا کردیم و تمام عواید آن را خرج تهیه کانکس برای زلزله‌زدگان کردیم.
- ای کاش دلیل وجود این همه نفرت و خشونت در کلام‌ و قلم‌تان را می‌دانستیم. قلم در دستان شما چه‌ها که نمی‌کند.
- با این میزان توهین و تخریب موسیقی و موسیقیدان چرا توقع دارید که یک هنرمند علاقمند به حضور در رسانه شما باشد؟
- ای کاش روزی برای ما بگویید این همه خصومت و کینه با هنر و به خصوص موسیقی چه دلیلی دارد.

ای کاش منابع بیت‌المال به جای مصرف در مسیر نفرت‌پراکنی و تخریب اشخاص، در راستای آبادانی کشور و اعتلای فرهنگ ایران صرف می‌شد.
یه روز خوب میاد!

#سیامک_عباسی
15 مرداد 1397 

موزیک ترکی